zaterdag 28 november 2009

Haken en breien

Eerst wat bollen breiwol helemaal gehaakt en daarmee ermee breien.
Heb zo al heel wat dekens en kleden gemaakt, kwam nog een heleboel gehaakte bollen tegen en ben er weer een dekentje van aan het breien.
Ditmaal worden het lekkere warme dekentjes voor de poezen van mijn dochter.

Zelf heb ik ook zo'n warme deken straks weer op mijn bed als de kou echt gaat komen.
Daar heb ik toen eerst allemaal blokken van gebreid en daarna aan elkaar vast genaaid, 99 blokken in totaal.
Nu heb ik op naalden nr. 6, 60 steken op staan.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hee wat leuk.
Nooit aan gedacht om dit zo te doen.
Heb wel eens gehoord van gehaakte stroken tricot en dan breien.

Het wordt lekker stevig zeker !?

MM

studiowit zei

Lekker stevig en lekker warm.

Miriam zei

Wat een werk om eerst zo'n hele bol te haken! Ik kan me wel voorstellen dat het een heerlijk warm resultaat oplevert.

studiowit zei

Het is alleen maar losse haken en dat gaat best snel.
Toen de kids klein waren deden ze wel eens 'meehelpen' door te vingerhaken.

Jenny zei

Ja aan dat vingerhaken moest ik ook gelijk denken.
Deden de kinderen soms urenlang!
Heb nu nog een hele grote bol liggen van toen...ze zijn nu 28 en 29 hihi.
Leuk om er dan later van te breien,heb ik nooit aan gedacht.
Zal het in mijn achterhoofd houden.