donderdag 1 april 2010

Uitleg beginnen met kralen rijgen

In antwoord op de vele mailtjes die ik krijg over het rijgen met kralen heb ik zelf wat foto's gemaakt.
Hoop dat het zo wat duidelijker gaat worden.
Heb de foto's zelf gemaakt, de kwaliteit valt misschien tegen, maar tot op heden zijn ze voor mensen duidelijk genoeg.
Ik maak altijd een knoop om de 1e kraal heen, zodat de draad niet meer kan bewegen.
Rijg het aantal op de draad wat nodig is voor het begin van een patroon.
Maak een ring door door de 1e kraal (waar de knoop omheen zit) te naaien.

Volg nu wat er staat in het patroon, op deze foto zie je dat er 3 kralen op de naald genomen zijn en sla vanaf de kraal waar je uit gekomen bent 1 kraal over en haal de naald erdoor.

Aan het einde van de toer naai je door de eerste en 2 verder (dus door 3 kralen).

De volgende toeren naai je steeds door de middelste van de voorgaande toer.

Meerderen is een ander verhaal, dan neem je steeds 5 kralen op de draad.
Zoals je ziet (foto hierboven) komt de draad uit de 2e kraal, je neemt 3 kralen op de draad en slaat er 1 over, in de 4e steken.

Nu neem je weer drie kralen op de draad en gaat naar de 2e van de volgende boog, enz.

Mochten er nog vragen zijn, aarzel niet en mail.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

handig zo'n uitleg. Mooi duidelijk hoor.
kreunnn, ik wil zo/té veel !!

MM.... fijne paas !!

Anoniem zei

I wanna to decide some of questions in this area. Could u help me to do it?